Gällivare

Ja, vad ska man säga om Gällivare? Har varit här sedan söndag och bara jobbat en dag. Min handledare jobbade helgen så därför var jag ledig igår och börjar inte förrän 13.45 idag. Mycket fritid alltså, vilket inte är speciellt kul då det enda man i princip kan göra är att sitta inne på rummet och kolla på TV. Har försökt plugga så jag slipper göra det under lovet sen, men lyckas inte koncentrera mig alls.. Tänkte gå en promenad idag men då började det regna så den idén gick åt skogen. 
Jag och Camilla har till stor del inget pass samtidigt på sjukan så när hon börjar jobba så slutar jag och tvärtom. Den enda tiden vi träffas är när vi ska sova, haha. Jag ska dessutom jobba helgen och hon åker hem på fredag, så då blir jag helt ensam. 

I måndags när jag skulle hitta till sjukan så fick jag lite problem. Hahahah! Gick 25 minuter innan jag skulle börja för att vara riktigt säker på att komma i tid. Fick vägbeskrivning av kvinnan som äger boendet här som vi bor på, och hon måste ju varit uti fyllan när hon gav mig dom för det var då helt fel. Kom till nå vattendrag som var typ 10 meter brett som jag på något sätt skulle ta mig förbi - vilket var omöjligt för den såg inte ut att ha något slut. Klockan tickade extra fort tror jag, för plötsligt var det bara 10 minuter till jag skulle börja. Bråttom var bara förnamnet så jag chansade på att kubba åt höger och försöka hitta någon bro över eller något. Fick då syn på ett dagis, så om jag kunde ta mig över staketet så kunde jag bara gena över och komma rätt. Nä men då var ju staketet byggt för att inte en jävel skulle kunna ta sig över (2 m hög?!) så jag fick springa runt allt. Det låter inte så svårt men nu var det ju så att det var en tät liten skog med högt och blött björkris. När jag tillslut kom fram till sjukan så var jag 5 minuter sen och dyngblöt av både vatten och svett. Bra första dag..

Kommentarer
Mams

Låter som ett riktigt höjdarställe du hamnat på :-)



2013-10-10 @ 07:55:41
Farmor ju!!

OJOJ Sara-gumman!! Vilken förjäkligt första morgon du fick!! Huvvaligen... Hoppas att du torkat upp nu och försöker se nåt POSITIVT.. (du kan ju se på nåt foto av din goa kille tex..) Phu... Vi tänker på dig!!



2013-10-10 @ 13:45:13




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback