en helt vanlig söndag

Aloha ma peeps! Fullt upp på Kyrkvägen! Nä, egentligen inte. Bara dessa ursäkter för att slippa blogga. Ibland (väldigt ofta i mitt fall) så finns det varken ork eller vilja. Jag har i alla fall börjat min andra praktikvecka, kan tyvärr inte skriva något om den då jag har tystnadsplikt. Men jag trivs bra där på Bjärka, tror dock inte att det är något som jag i framtiden ska jobba med. Jag längtar till den andra praktiken i 3an då jag ska vara i Gällivare med mina diabetessjuksköterskor. Det är något som jag kan tänka mig att jobba med i framtiden, men allt detta plugg som man måste göra innan.. Huvva! Jag tror att man först måste utbilda sig till sjuksköterska, den utbildningen ligger på 3-4 år om jag inte minns helt fel, sedan efter det så måste man plugga ännu något år för att bli diabetessköterska. Men om nu detta är något som jag vill göra så kommer jag ju självklart att plugga allt detta - vilket lär ta gode länge. Och under åren som man pluggar så kan man ju inte tjäna några pengar, det är nog det som håller mig tillbaka på något sätt. Men, men! Än är det länge tills dess och jag får helt enkelt ta det som det kommer. Mitt dröm-yrke och något som jag alltid velat bli är polis eller militär, men eftersom jag har diabetes så får jag inte utbilda mig till det och det är förjävligt.. 
Nu väntar jag på att klockan ska bli 15.30 och då ska jag åka och jobba till 21.15 och sen soooova ut. Det bästa med praktiken är att jag slipper åka till Jokkmokk varenda dag och plågas i skolan :D 

Kommentarer
Farmor ju!!

Hördududu!! Nu börjar du bli TUFF ! DET ÄR BRA!!!
MEN - du vet ju att det inte handlar om "dissning" det är ju du som är kär som en klockarkatt - och såna har ju inte vare sig ögon eller öron för nåt annat än KÄRLEKEN .. jaja, lite jobb på äldrevården kan man kanske fixa trots att HAN måste jobba på annat ställe... haha,, Kram gullunge !Jag ska packa så då kan du förstå att det snurrar i huvudet.... Kramar skickas härmed ut i rymden !!!



2013-04-24 @ 20:30:37




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback